بلاگ

آیا لاک ژل برای زن باردار ضرر دارد؟

بنر مقاله آیا لاک ژل برای زن باردار ضرر دارد؟

حس خوبیه که ناخن‌ها همیشه جذاب و زیبا باشن. مگه نه؟ اگه شماهم همیشه از لاک ژل استفاده می‌کنید، حتماً علاقه‌ دارین که بدونین چطور میشه در دوران بارداری ازش استفاده کرد و آیا مشکلی به وجود میاره یا نه. اگه عاشق لاک ژل باشید و ناخن‌هاتون همیشه باید رنگی باشه، این فکر که نه ماه بدون لاک بگذرونید خیلی خوشایند نیست و احتمالا شماهم می‌خواین بدونین که در دوران بارداری نیازه که روتین مراقبت از ناخن‌ها رو عوض کنین یا نه.

این مقاله توسط شرکت سیمارخ پاسارگاد، واردکننده و تامین کننده لوازم کاشت ناخن آماده شده است، ما تو این مطلب توضیحاتی راجع به لاک ژل تو دوران بارداری می‌دیم و ریسک‌ها و نکات ایمنی هر مرحله رو بررسی می‌کنیم تا بتونین تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد مراقبت از ناخن‌هاتون توی این مقطع حساس بگیرین. همچنین شما میتوانید برای خرید لاک ژل از طریق سایت این شرکت اقدام کنید.

ژلیش ناخن در بارداری ضرر دارد؟

هورمون‌های بارداری می‌تونن باعث بشن که ناخن‌ها سریع‌تر رشد کنه، پس اگه لاک ژل می‌زنین ممکنه نیاز باشه وقت بیشتری رو صرف مراقبت ازشون کنید. خیلی از خانم‌ها گزارش دادن که ناخن‌هاشون تو طول بارداری سفت و محکم‌تر شده و این موضوع از مزایای رشد یه انسان جدید تو بدن مادره. اما متاسفانه همه این علائم رو ندارن و بعضی از زن‌های باردار تجربه‌ی برعکسی دارن، یعنی ناخن‌های ضعیف و شکننده در طول بارداری.

نکته‌ی دیگه اینه که تو زمان بارداری، خطر ابتلا به عفونت بالاتر هست و این شامل عفونت‌های قارچی و باکتریایی دور ناخن‌ها هم می‌شه. پس خیلی مهمه که به ناخن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید و هر مشکلی رو سریعا به متخصص اطلاع بدید. اگه می‌خواین لاک ژل بزنین مطمئن شین که ناخن‌ها رو تمیز نگه می‌دارین تا خطر عفونت کاهش پیدا کنه.

ژل ناخن معمولاً با تابش UV سفت می‌شه. این ژل‌ها حاوی موادی هستن که بیشترشون برای دوران بارداری بی‌خطرن. اما اگه ژل قبل از سفت شدن به پوستتون بخوره، می‌تونه باعث حساسیت پوستی بشه. چون پوستتون توی این دوران حساس‌تره.

بعضی از جاها ژل ناخن رو با برس زدن یا اسپری کردن یک ماده‌ی شیمیایی روی ژل می‌چسبونن. این ماده‌ی چسبناک اگه قبل از سفت شدن به پوستتون بخوره، می‌تونه باعث مشکلاتی بشه.

اگر می‌خواین با سالن زیبایی قرار بذارید تا ناخن‌هاتون رو توی دوران بارداری مانیکور کنید. نکته‌ای که باید در نظر بگیرین، بوی مواد هست. هرچند که این بوها به احتمال زیاد برای شما و فرزندتون مضر نیستن، اما اگه تو زمان بارداری مشکل حالت تهوع دارید، ممکنه به این بوها واکنش نشون بدین. خیلی از خانم‌ها توی دوران بارداری حس بویایی قوی‌تری دارن که این موضوع می‌تونه حضور توی سالن زیبایی رو خیلی ناخوشایند کنه. اگه به هر دلیلی خواستین تو زمان بارداری به آرایشگاه مراجعه کنید یه سالن زیبایی با تهویه‌ی خوب انتخاب کنید و سعی کنید در معرض هوای آزاد باشید.

یکی دیگه از خطرات احتمالی لاک ژل توی دوران بارداری، برداشتن اونه. برای برداشتن ژل ناخن، باید ناخن‌ها رو به مدت 20 دقیقه توی استون خیس کنید که این می‌تونه به ناخن‌های طبیعی‌ آسیب بزنه. اگه توی دوران بارداری ناخن‌هاتون ضعیف و شکننده‌ شدن، انجام این کار خیلی عاقلانه نیست.

پس به طور کلی میشه گفت توی زمان بارداری در صورتی که از ناخن‌هاتون خوب مراقبت کنین مشکلی نخواهید داشت. ولی اگر کم‌توجهی کنید و خیلی به ناخن و پوست اطرافش توجه نکنید ممکنه دچار مشکلاتی مثل عفونت یا حساسیت بشید. پس موقع استفاده از لاک ژل تو زمان بارداری حتما دقت کنید و سعی کنید از یک ناخن‌کار حرفه‌ای کمک بگیرید.

…:::: مقاله پیشنهادی : طرز استفاده از لاک ژل (در منزل + ویدئو) ::::…

مانیکور و پدیکور در بارداری

مانیکور و پدیکور به طور کلی مشکلی نداره. لاک‌های ناخن و ناخن‌های مصنوعی حاوی یه سری ترکیبات شیمیایی هستن که تحقیقات زیادی در مورد ضررشون برای بارداری انجام نشده. ولی چون تماس شما با این مواد خیلی زیاد نیست احتمالاً برای شما و بچه‌تون مشکلی ایجاد نمی‌کنه.

اگه در این مورد نگرانی‌ دارید، بهتره با متخصص صحبت کنید تا بیشتر اطلاعات کسب کنید. چون بعضی از محصولات باکیفیت‌تر از بقیه هستن و مواد شیمیایی کمتری دارن.

تاثیر نور  UV و LED در دوران بارداری

همونطور که می‌دونین اکثر لاک ژل‌ها با استفاده از نور UV خشک میشن. نور UV می‌تونه خطر حساسیت‌های پوستی، پیری زودرس و سرطان پوست رو افزایش بده. مخصوصا تو طول بارداری که پوست حساس‌تر و ضعیف‌تر میشه. پس خیلی مهمه که تو دوران بارداری اقدامات لازم رو انجام بدید. برای احتیاط بیشتر، شاید بهتر باشه که به طور کلی از لاک ژل‌هایی که با نور UV خشک میشن صرف نظر کنید و از سیستمی استفاده کنید که به نور UV یا LED متکی نیست. مثلا فعلا یک مانیکور معمولی داشته باشید.

با همه‌ی این توضیحات، اگر بازم تصمیم دارید که مانیکور لاک ژل رو ادامه بدین، باید تا حد امکان از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

…::: مقاله پیشنهادی : فرق ژلیش با کاشت چیست؟ :::…

نکات ژلیش ناخن در بارداری

تو زمان بارداری چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟ خیلی از خانم‌ها تو دوران بارداری ترجیح میدن تا حد ممکن در معرض مواد شیمیایی مضر قرار نگیرن. بالاتر اشاره کردیم که تحقیقات زیادی برای تعیین اینکه کدوم روش‌های آرایشی ناخن برای دوران بارداری بی خطر هستن وجود نداره. به همین خاطر بعضیا ترجیح میدن محصولات معمولی خودشون رو کلا زمان بارداری کنار بذارن و سراغ محصولات طبیعی‌تر برن.

سعی کنید تو طول بارداری از لاک‌های ضد حساسیت استفاده کنید. اگر به سالن میرین قبلش درخواست بدین که می‌خواین از محصولاتی که مواد شیمیایی کمتری دارن استفاده کنید.

 مواد شیمیایی توی لاک ژل‌ها سطوح مختلفی دارن، مثلا لاک ناخن Free-8 نسبت به لاک‌های معمولی ۸تا ماده‌ی شیمیایی مضر کمتر دارن و برای لاک ناخن Free-16 این عدد ۱۶تاست. با انتخاب این گزینه‌ها می‌تونید ریسک مواد شیمیایی رو کمتر کنید.

آیا زمان زایمان میشه لاک ژل روی ناخن باشه؟

اگه برای سزارین برنامه‌ریزی کردین احتمالا دکترها بهتون توصیه می‌کنن که قبلش لاک رو پاک کنید. به طور کلی برای هر نوع زایمانی بهتره که لاک روی ناخنتون نباشه. چون پوست زیر ناخن یکی از جاهاییه که دکترا می‌تونن با نگاه کردن بهش متوجه بشن که کمبود اکسیژن دارید یا نه. پس اگه لاک نداشته باشید دکترا بهتر و سریع‌تر می‌تونن تو این زمینه اقدام کنن.

…:::: مقاله پیشنهادی : چگونه لاک ژل را پاک کنیم؟ (در منزل) ::::…
عکس پاک کردن لاک ژل ناخن

جمع‌بندی

همونطور که دیدیم تحقیق خاصی روی این مساله که لاک ژل برای بارداری ضرر داره یا نه نشده. ولی خیلی خلاصه بخوام توضیح بدم باید بگم که اگه تو طول زمان بارداری نکات ایمنی و بهداشتی رو با دقت رعایت کنید می‌تونین از لاک ژل روی ناخنتون لذت ببرید. ولی باید حواستون باشه موقع زایمان بهتره که لاک روی ناخنتون نباشه. برای اطلاعات بیشتر در این مورد پیشنهاد می‌کنیم که حتما با دکتر مشورت کنید چون اطلاعاتی که دادیم در مورد شرایط عمومی بود و هرکسی ممکنه حساسیت‌های خاصی داشته باشه که فقط دکتر می‌تونه در موردشون نظر بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *