بلاگ

چگونه لاک ژل را پاک کنیم؟

بنر مقاله چگونه لاک ژل را پاک کنیم؟

خب امروز می‌خوایم بریم سراغ پاک کردن لاک ژل و ببینیم چطور باید انجامش بدیم. همونطور که می‌دونید لاک ژل با لاک‌های معمولی خیلی فرق داره و وقتی که روی ناخن می‌شینه به این راحتیا جدا نمیشه. برای همین لازمه که یه سری کارها رو درست انجام بدید تا به ناخن‌ها آسیبی نرسه.

مقاله‌ی امروز توسط شرکت سیمارخ پاسارگاد آماده شده که توی اون  به این سوال که «چگونه لاک ژل را پاک کنیم (در خانه)» جواب میدیم و مراحلش رو کامل و دقیق توضیح می‌دیم و شما برای خرید لاک ژل میتونید از وب سایت این شرکت اقدام کنید.

برای پاک کردن لاک ژل راه‌های مختلفی وجود داره. توی این بخش می‌خوایم رایج‌ترین روش پاک کردن رو مرور کنیم، طوری که به ناخن‌هاتون آسیبی نرسه. اگه خواستین می‌تونین قبلش مطلب «طرز استفاده از لاک ژل» رو بخونین و با مراحل انجامش آشنا بشین.

قبل از هرچیزی این نکته رو در نظر بگیرید که سعی کنید به یک متخصص مراجعه کنید تا لاک ژل رو به‌ شکل مطمئن برداره. لاک ژل ناخن نسبت به سایر لاک‌ها خیلی سفت و خشکه. به همین خاطر، اگر خودتون بخواین لاک ژل رو بردارین، احتمال زیادی هست که به ناخن‌هاتون آسیب‌ بزنید. پس بهتره دفعه‌ی بعد که خواستین به آرایشگاه برین ازشون بخواین براتون لاک ژل رو پاک کنن. البته منظورم این نیست که خودتون نمی‌تونید لاک ژل رو پاک کنید، فقط می‌گم که خطر ایجاد آسیب به ناخن‌هاتون بیشتر می‌شه. و ناخن‌کارای باتجربه راحت‌تر و بی‌خطر تر این کار رو انجام میدن. به هر حال اگه می‌خواین خودتون انجامش بدین مراحل زیر رو انجام بدین.

…::: مقاله پیشنهادی : چگونه لاک ژل را بدون دستگاه خشک کنیم؟ [در منزل] :::…

رایج ترین روش پاک کردن لاک ژل در خانه

  • لایه‌ی رویی لاک رو با یه سوهان ناخن مخصوص تراش بدین.
    برای پاک کردن لاک ژل، اول باید یه لایه از لاک و تاپ کت رو بردارین. سوهان ناخن رو آروم روی هر ناخن بکشید تا وقتی که دیگه شفاف نباشه و برق نزنه. فقط اگه می‌خواین ناخن و پوست اطرافش آسیب نبینه سعی کنید آروم و با حوصله این کار رو انجام بدین و صبر داشته باشین.

سعی نکنید تیکه‌های لاک ژل رو بکنید. این کار ممکنه باعث بشه که لایه‌هایی از ناخن‌هاتون کنده بشه و شکننده و خشک بشن.

…:::: مطلب پیشنهادی: چرا لاک ژل کنده میشه ::::….
  • یه پنبه آغشته به استون روی هر ناخن بذارین.
    لاک ژل فقط با استون ۱۰۰٪ پاک میشه.۱۰ تا پنبه رو توی استون خیس کنید. تو زمانی که پنبه‌ها خیس می‌شن، دست‌هارو بشورین و کامل خشک کنید.

استون اگه مواظب نباشید ممکنه آسیب بزنه، پس وقتی باهاش کار می‌کنین حواستون رو حسابی جمع کنید. یادتون باشه که استون ناخن‌هارو خیلی خشک می‌کنه، پس ممکنه بعدش ناخن‌هاتون حساس یا شکننده بشن.

  • دور هر ناخن رو با پنبه و فویل بپوشونید.
    برای این کار هر پنبه رو روی یه ناخن بذارید و بعد یه تیکه فویل دورش بپیچید. و این کار رو برای همه ناخن‌ها انجام بدین.

احتمالا باید هر دست رو به صورت جدا انجام بدین و صبر کنید تا تموم شه. چون با انگشت‌های فویل‌پیچ شده، کار کردن روی دست دیگه خیلی سخته.

  • ۲۰ الی ۴۰ دقیقه صبر کنید و بعد لایه‌های لاک ژل رو پاک کنید.
    به این نکته توجه کنید که نباید سعی کنید فویلی که دور ناخن‌هاتون پیچیدین رو زودتر باز کنید تا ببینید کار داره درست انجام میشه یا نه. فقط صبر کنید و خیالتون راحت باشه. بعد از 20 تا 40 دقیقه، فویلی که دور ناخن‌هاتون پیچیدین رو یکی یکی باز کنید و لاک ژل شروع به کنده شدن می‌کنه. آخر کار با یه پوشر کوتیکول، لاک ژل اضافه رو از روی ناخن‌هاتون بکنید.

اگه لاک ژلی باقی مونده که نمی‌تونید جداش کنید، دوباره ناخن‌ها رو با یه پنبه آغشته به استون و یه تیکه فویل بپیچید و بذارید 10 تا 15 دقیقه دیگه بمونه و بعدش دوباره همون کار رو امتحان کنید.

  • دست‌هارو بشورین و روغن کوتیکول روی پوستتون بزنید.
    استون ممکنه به پوستتون آسیب بزنه، پس کوتیکول‌ها رو با روغن کوتیکول ترمیم کنید. ریعنی وغن کوتیکول رو به پوست اطراف ناخن‌‌ها بمالید و اجازه بدین با هوا خشک بشه.

اگه ناخن‌ها زبر به نظر می‌رسن، روغن کوتیکول رو به سطح ناخن‌هاهم بزنید و با یه سوهان ناخن صافشون کنید.

اگر این کارهارو درست و با حوصله انجام بدین ناخن‌هاتون بعد از استفاده از لاک ژل سالم و بدون مشکل می‌مونن. مهم‌ترین نکته اینه که برای پاک کردن لاک ژل نباید عجله کنید. خراش دادن اضافه و یا خیلی سریع ممکنه ناخن و پوست اطرافش آسیب بزنه.

اگه می‌خواین با روش‌های دیگه‌ی پاک کردن لاک ژل آشنا بشید، تو قسمت آخر این مقاله در موردشون براتون توضیح دادم.

….:::: مقاله پیشنهادی : چگونه لاک ژل دور ناخن را پاک کنیم؟ ::::….
عکس پاک کردن لاک ژل
…::: مقاله پیشنهادی : چرا لاک ژل حباب میزنه؟ :::…

لاک ژل با چی پاک میشه؟

اگه تا این جای مطلب رو خوندین دیگه می‌دونین لاک ژل با چی پاک میشه. ولی بد نیست بازم یه توضیح کوتاه در مورد ابزارای لازم برای پاک کردن لاک ژل بدیم که قبل از شروع کار بدونین باید چه چیزایی تهیه کنین. پیشنهاد میکنیم مقاله «« لاک ژل برای ناخن کوتاه »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.
اینا چیزاییه که برای این کار لازم دارین:

  • استون خالص

استون خالص احتمالا بهترین گزینه برای پاک کردن لاک ژل ناخن باشه. استون‌هایی که مواد افزودنی دارن، ممکنه به اندازه‌ی استون خالص موثر نباشن و حتی ممکنه به ناخن‌های شما آسیب بزنن.

  • پنبه

پنبه استون رو به خوبی جذب می‌کنه. سعی کنید پنبه‌های خیلی فشرده شده رو انتخاب نکنید، چون ممکنه قدرت جذب‌کنندگیشون خیلی بالا نباشه.

  • فویل آلومینیومی

فویل آلومینیومی به حفظ رطوبت کمک می‌کنه و باعث میشه که استون به طور موثرتری به خرد لاک ژل بره و از اطرافش بیرون نزنه.

  • سوهان ناخن

همونطور که بالا خوندین سوهان ناخن برای تراشیدن لایه‌ی بالایی لاک ژل استفاده میشه. این کار باعث میشه که استون کاملا به لاک ژل نفوذ کنه و پاک کردنش  آسون‌تر شه.

…:::: مقاله پیشنهادی : لیست لاک ژل های پرطرفدار ::::…

راه‌های مختلف پاک کردن لاک ژل

به طور کلی دو راه برای پاک کردن لاک ژل از روی ناخن وجود داره:

  1. استفاده از استون
  2. استفاده از دستگاه ریموور لاک ژل
  3. استفاده از پد مخصوص
  • استفاده از استون

همونطور که می‌دونین استون یک حلال قویه که می‌تونه لاک ژل رو نرم کنه و آروم از روی ناخن جدا کنه.

توی این مقاله به طور کامل توضیح دادیم که برای پاک کردن لاک ژل با استون چه کارایی باید انجام بدین فقط یه نکته‌ی مهم که وجود داره اینه که استفاده از استون ممکنه به پوست دست شما آسیب بزنه، پس حواستون باشه که موقع استفاده از اون، از دستکش استفاده کنید و وقتی تموم شد نرم کننده به دستتون بزنید که اگه استون روی پوستتون ریخته باعث خشکی دست نشه.

  • استفاده از دستگاه ریموور لاک ژل

دستگاه ریموور لاک ژل یه دستگاهیه که از نور UV برای شکستن لاک ژل استفاده می‌کنه.

برای استفاده از این روش باید دستگاه ریموور لاک ژل رو روی ناخن‌هاتون نگه دارید. این دستگاه از نور UV برای شکستن لاک ژل استفاده می‌کنه. بعد از چند دقیقه نگه داشتن ناخن زیر نور، لاک ژل باید نرم بشه و به راحتی پاک بشه.

چند نکته برای استفاده از دستگاه ریموور لاک ژل وجود داره که باید بهشون توجه کنید:

  1. قبل از استفاده از دستگاه ، حتماً دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی رو بخونید.
  2. اگر از دستگاه ریموور لاک ژل برای اولین بار استفاده می‌کنید، حتماً از یک ناخن کار کمک بگیرید تا نحوه‌ی استفاده رو خوب یاد بگیرید.
  3. دستگاه رو به مدت طولانی روی ناخن‌هاتون نگه ندارید، چون ممکنه به ناخن‌هاتون آسیب بزنه.
  • استفاده از پد مخصوص

پد پاک کننده‌ی لاک ژل یه پد کوچیک و پنبه‌‌ایه که به یه محلول پاک‌کننده‌ی لاک ژل آغشته شده. این محلول حاوی یه حلال قوی مثل استونه که می‌تونه لاک ژل رو پاک کنه.

برای استفاده از پد ، فقط کافیه اون رو روی ناخن‌های خودتون بذارید و چند دقیقه صبر کنید. لاک ژل نرم میشه و بعدش به راحتی پاک میشه.

…:::: مقاله پیشنهادی : رنگ لاک ژل برای پوست سبزه ::::…

جمع‌بندی

ما تو این مقاله براتون توضیح دادیم که لاک ژل با چی پاک میشه. ولی بازهم تاکید می‌کنم که اگه می‌خواین لاک ژل به بهترین شکل از ناخنتون جدا بشه حتما از ناخن کار حرفه‌ای بخواین که این کار رو براتون انجام بده. چون شما باید با یک دست این کار رو انجام بدین و طبیعتا تسلط یک ناخن کار رو نخواهید داشت. و اگه می‌خواین خودتون انجامش بدین حتما با صبرو حوصله کار کنید. با عجله کردن ممکنه به ناخناتون آسیب بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *