بلاگ

طرز استفاده از لاک ژل

بنر مقاله طرز استفاده از لاک ژل

سلام. امروز می‌خوایم در مورد طرز استفاده از لاک ژل صحبت کنیم. همونطور که همه می‌دونیم لاک ژل تو دنیای آرایش و زیبایی توجه خیلیا رو به خودش جلب کرده و این روزا همه دارن ازش استفاده می‌کنن، چون میتونید باهاش الگوهای جالب و خاصی روی ناخنتون طراحی کنید که با لاک‌های معمولی خیلی فرق دارن. یه خوبی دیگه‌ی لاک ژل اینه که نیازی به زود به زود عوض کردنش نیست. یه بار از لاک ژل استفاده کنید و بعد با استفاده از لامپ مخصوص UV یا LED خشکش کنید. وقتی تموم شد می‌بینید که مثل یه تیکه از ناخنتون میشه و تا مدت طولانی ثابت می‌مونه. یعنی ماندگاریش عالیه. پس علاوه بر اینکه ناخن‌هاتون رو زیبا می‌کنه، بهتون کمک می‌کنه قوی و سالم بمونن.

خب اگه این صفحه رو باز کردین احتمالا خودتون در مورد خوبیای لاک ژل می‌دونید ولی برای اطلاعات بیشتر می‌تونین مقاله‌ی « لاک ژل چیست؟ » رو بخونین تا بیشتر باهاش آشنا بشین.

من توی این مقاله قراره طرز استفاده از لاک ژل رو توضیح بدم. به جز مراحل انجامش، یه سری ترفند و راهکار‌هم باهاتون به اشتراک می‌ذارم که بتونید ناخن‌های خوشگل و سالمی داشته باشید. پس تا آخر با همراه ما باشید چون نکات خوبی دستگیرتون میشه.

این مقاله توسط شرکت سیمارخ پاسارگاد، واردکننده و تامین کننده لوازم کاشت ناخن، تهیه شده است، همچنین شما میتوانید برای خرید لاک ژل از طریق این وب سایت اقدام نمایید.

آموزش لاک ژل زدن در خانه

…:::: پیشنهاد ما به شما : از کجا لاک ژل بخرم؟ ::::…

مراحل زدن لاک ژل

قبلاهم گفتیم که اگه دوست دارین ناخن‌های درخشان و جذاب داشته داشته باشین و به دنبال چیزی هستین که طبیعی‌ به نظر بیاد، لاک ژل براتون عالیه. فقط باید یه لامپ UV یا LED داشته باشین که بتونه لاک ژل رو خوب خشک کنه. توی این قسمت، مراحل انجامش رو به طور کامل براتون توضیح میدم تا خودتون بتونین هر طرحی که چشمتون رو گرفته روی ناخنتون پیاده کنین.

به طور خلاصه باید بگم که طراحی با لاک ژل به سه مرحله‌ی کلی تقسیم میشه:

  1. آماده سازی ناخن
  2. مالیدن لاک ژل
  3. محکم کاری نهایی

اینا مراحل کلی کاره و هرکدومشون شامل یه سری جزئیات میشن که تو ادامه براتون توضیح میدم.

پیشنهاد سیمارخ به شما «« لیست لاک ژل های پرطرفدار »»
  • آماده سازی ناخن

برای اینکه لاک ژل به بهترین شکل ممکن روی ناخنتون بشینه قبل از استفاده ازش باید ناخن‌هاتون رو تمیز و آماده کنید. این کار خودش شامل سه تا مرحله میشه که تو این بخش می‌تونین ببینین.

  • مرحله‌ی اول- با سوهان، ناخن‌هاتو بر اساس سلیقت شکل بده.

برای اینکه ناخن‌هاتون بهترین شکل رو بگیرن، اولین کار اینه که اونارو به خوبی شکل بدین.  یعنی جاهایی که ظاهر ناخن خرابه تراش بدین و شکلشون رو درست کنید. بهتره اول تصمیم بگیرین که کدوم شکل رو دوست دارین. میتونین ناخن‌های گرد، مربعی، نوک تیز یا بیضی داشته باشین، که کاملا به سلیقه‌ی خودتون بستگی داره. فقط یادتون باشه که بعداً نمیتونین شکل ناخن‌هارو تغییر بدین. پس اگه ظاهر ناخنتون براتون اهمیت داره، این مرحله واقعاً مهمه. و اگه شکل ناخن خیلی براتون مهم نیست میتونین این مرحله رو نادیده بگیرین و مستقیم برید سراغ بیس کت. ولی به نظرم حالا که دارین وقت میذارین،  بهتره همه‌ی کارها رو درست انجام بدین که بعدا به خاطر ایرادای کوچیک پشیمون نشین.

  • مرحله‌ی دوم- با استفاده از استون یا روغن مخصوص، کوتیکول ناخن رو تمیز کن.

 وقتی شکل ناخن رو در آوردین، کوتیکول‌های ناخن رو تمیز کنین. باید هر چی چربی یا آلودگی که باقی مونده، از روی ناخن و انگشتاتون پاک کنین. برای این کار از استون استفاده کنید و بعدش با دهیدراتور ناخنهارو خشک کنید. 

  • مرحله‌ی سوم- یه لایه خیلی نازک بیس کت بزن.

قبل از زدن لاک ژل، باید یه لایه خیلی نازک بیس کت روی ناخنتون بزنین . حواستون باشه که بعدش هر لایه اضافی که روی پوست اطراف ناخن می‌مونه رو پاک کنین. میتونین بیس کت رو زیر لامپ LED بذارین و برای ۶۰ الی ۹۰ ثانیه خشک کنید.

بعضی از لاک‌ ژل‌ها خودشون پرایمر خاصی دارن که به جای بیس کت استفاده میشه. اگه لاک ژل شما پرایمر داره، به جای بیس کت از اون استفاده کنید.

پیشنهاد سیمارخ به شما «« چگونه لاک ژل را پاک کنیم؟ »»
  • مالیدن لاک ژل

بعد از آماده کردن ناخن حالا وقتشه که بریم سراغ خود لاک ژل. هرچقدر که مرحله‌ی قبل رو بهتر انجام داده باشین، این قسمت‌هم راحت‌تر و با کیفیت‌تر انجام میشه.

اعمال لاک ژل روی ناخن خودش سه تا مرحله داره که براتون توضیح می‌دم.

  • مرحله‌ی اول- یک لایه نازک لاک ژل بزن.

وقتی بیس کت کاملاً خشک شد، لایه‌ی اول از لاک ژل رنگی رو اعمال کنید. احتمالاً لایه‌ی اول خیلی صاف و مرتب نمیشه، اما این کاملاً طبیعیه. سعی کنید رنگ رو به طور یکنواخت روی هر ناخن پخش کنید. هنگام رنگ کردن، بهتره رنگ رو هم از بالا به پایین و هم به صورت عرضی روی ناخن بکشید. این کار باعث میشه لاک ژل از از کنار ناخن بیرون نزنه.

  • مرحله‌ی دوم- لایه اول رو زیر لامپ UV یا LED خشک کن.

دستورات خشک کردن معمولا همراه با لاک ژلی که می‌خرین اومده. سعی کنید نکاتش رو رعایت کنید. این کار معمولا، زیر لامپ LED ۳۰ ثانیه، و زیر لامپ UV  ۲ دقیقه طول می‌کشه. این روش باعث میشه لاک ژل به صورت یکنواخت خشک بشه و اگه ناخن‌هاتون رو زیر لامپ خشک نکنید، ممکنه اونجوری که دوست دارین صاف و یکدست در نیاد.

تاکید می‌کنم که لاک ژل تا وقتی که زیر نور نره خشک نمیشه. و نمیتونید بدون لامپ UV یا LED ازش استفاده کنید.

  • مرحله‌ی سوم- همین روند رو برای لایه‌ی دوم لاک ژل تکرار کن.

لایه‌ی دوم از لاک ژل رو روی ناخن‌ها بزنید. رنگای این لایه نسبت به لایه‌ی اول بیشتر به چشم میاد. ناخن‌ها رو به صورت عمودی رنگ کنید و هر بار به طور کامل از بالا تا پایین رو پوشش بدین. وقتی تموم شد به همون روشی که لایه اول رو خشک کردین، این بارهم ناخنتون رو زیر لامپ LED یا UV قرار بدین تا کامل خشک بشه.

اگه دوست داشته باشین، میتونین لایه سوم هم اضافه کنید. اما معمولا نیازی بهش نیست.

پیشنهاد سیمارخ به شما «« لاک ژل تابستانی 1402 »»
عکس خشک کردن لاک ژل
…:::: مطلب پیشنهادی :: آیا لاک ژل برای زن باردار ضرر دارد؟ ::::….
  • محکم کاری نهایی

خب حالا نوبت به مرحله‌ی آخر میرسه و باید مطمئن شین که لاک ژل به خوبی روی ناخنتون موندگار میشه. برای این کار باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • مرحله‌ی اول- برای محافظت از لاک ژل تاپ کت بزن.

برای این کار باید ناخن‌هاتون رو به طور کامل با تاپ کت پوشش بدین. فکر کنید که می‌خواین یه لایه دیگه از لاک ژل اضافه کنید. با همون میزان دقت روی نوک ناخن‌هم تاپ کت بزنید و دوباره زیر نور UV به مدت ۲ دقیقه، یا زیر لامپ LED به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید تا خشک بشه.

  • مرحله‌ی دوم- اگه لازم شد، با کلینزر دور ناخن رو تمیز کن

بعضی وقتا بعد از خشک شدن تاپ کت، یک لایه چسبناک رو و اطراف ناخن‌هاتون درست میشه. اگه اینجوری شد، با کلینزر به آرامی روی هر ناخنتون بمالید تا این لایه برداشته بشه.

  • مرحله‌ی سوم- ناخن‌ها رو صاف کن و اشکالات رو برطرف کن.

سمت صاف‌تر بافر رو به آرومی روی لایه‌ی لاک بمالید. این کار باعث میشه هر ایراد یا لایه‌ی اضافی که درست شده پاک بشه. در آخر با پنبه و استون، لاک ژل و تاپ کتی که روی پوست اطراف ناخن اومده رو پاک کنید. و تمام!

آخر کار می‌تونین روغن مخصوص کوتیکول‌رو هم روی ریشه‌ی ناخن بمالید.

طریقه استفاده لاک ژل
….:::: مقاله پیشنهادی : چگونه لاک ژل دور ناخن را پاک کنیم؟ ::::….

قبل لاک ژل چی باید بزنیم؟

گفتیم که قبل از لاک ژل، باید ناخن‌هامونو تمیز کنیم. یعنی اگر از قبل لاک روی ناخن‌هامون هست باید از استون استفاده کنیم و کاملا پاکشون کنیم. یا اگر لکه‌ای وجود داره باید با الکل کاملا تمیز بشه. بعدش باید بیس کت بزنیم. بیس کت همون لایه اولیه‌ایه که به ناخن کمک میکنه لاک ژل بهتر روی ناخن بچسبه و موندگارتر بشه. دلیل دیگه‌ی این کار اینه که باعث میشه ناخن صافتر بشه و لاک ژل به طور یکنواخت روی ناخن قرار بگیره.

هرچقدر بیشتر تو این مرحله دقت کنیم، میتونیم لاک ژل رو بهتر استفاده کنیم و طرح‌های دلخواهمون‌رو راحت‌تر روی ناخنامون بسازیم.

…::: مقاله پیشنهادی : چگونه لاک ژل را بدون دستگاه خشک کنیم؟ [در منزل] :::…

بعد از لاک ژل چی بزنیم

اولین کار بعد از لاک ژل، استفاده از تاپ کته که از ناخن‌ها و رنگشون حفاظت می‌کنه. بعد باید دور ناخن‌ها رو تمیز کنید و برای این کار میتونید از الکل یا استون استفاده کنید تا هر لاک ژل یا تاپ کتی که روی پوست اطراف اومده رو بردارین. آخر سر می‌تونین به قسمت ریشه‌ی ناخن و پوست اطرافش روغن مخصوص کوتیکول بزنید تا اون قسمت‌هم کاملا تمیز بشه.

…::: مقاله پیشنهادی : چرا لاک ژل حباب میزنه؟ :::…

راهنمایی نگهداری لاک ژل

برای نگهداری درست از بسته ‌ی لاک ژل، بهتره به توصیه‌های خود برند توجه کنید که همراه محصول هست. ولی خب، اینجا چن تا نکته‌ی کلی میگم که بدونین چه چیزایی رو باید رعایت کنین.

  • اول از همه، بسته‌ی لاک ژلتون رو تو جای خنک و خشک نگه دارید، نه توی جاهای گرم و مرطوب مثل حموم یا کنار شوفاژ و …!
  • نکته‌ی بعدی که خیلی مهمه اینه که لاک ژل باید از نور مستقیم و شدید دور بمونه چون ممکنه آسیب ببینه.
  • همیشه مطمئن شین که درب بسته خوب بسته بشه چون نباید هوا و رطوبت واردش بشه.
  • دمای اطراف لاک ژل نباید خیلی پرنوسان باشه و سعی کنید توی جایی با دمای ثابت ازش نگهداری کنید. چون تغییر دمای زیاد فرم لاک ژل رو تغییر میده. 
  • آخرین نکته اینه که بعد از هر بار استفاده، دور بطری رو کاملا تمیز کنید.

رعایت همین چن تا نکته‌ی ساده بهتون کمک میکنه تا لاک ژل همیشه تو بهترین حالت بمونه.

پیشنهاد سیمارخ به شما «« راهنمای استفاده و نگهداری لاک ژل »»
عکس نگهداری از لاک ژل
پیشنهاد سیمارخ به شما «« تفاوت لمینت و لاک ژل چیست؟ »»

جمع‌بندی

تو این مطلب هرچی که در مورد طرز استفاده از لاک ژل لازم بود براتون گفتم. اگه تمام نکاتی که تو این مطلب گفته شد رو درست انجام بدین می‌تونین از ناخنای زیبا و جذاب لذت ببرید. بازم اگه سوالی داشتین می تونین با تیم سیمارخ تماس بگیرین.

همونطور که می‌دونین سیمارخ واردکننده‌ی لاک ژل تو انواع و اقسام رنگای متنوعه. می‌تونین به صفحه محصولات ما سر بزنید و لاک ژل و سایر لوازم آرایشی مورد نیازتون رو سفارش بدین.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *