بلاگ

باندر ژل چیست؟

بنر مقاله باندر ژل چیست؟

باندر ژل ماده ای است که در مراحل زیرسازی ناخن به کار برده می شود و استفاده از آن اهمیت زیادی دارد. باندر ژل در حقیقت یک لاک پایه ژل است که به طور مستقیم روی ناخن طبیعی قرار می گیرد و فقط برای کاشت ژل استفاده می شود.  در حالی که پرایمر با توجه به اسیدی یا غیر اسیدی بودنش، در هر دو کاشت اکریلیک و کاشت ژل کاربرد دارد. این ماده بدون اسید است  و باعث تغییر PH کراتین صدف نمیشود و مانند پرایمر موجب می شود مواد ژل کاشت بهتر به سطح ناخن بچسبد. در صورتی که می خواهید با کاربرد باندر ژل و تفاوت های آن با پرایمر بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب از سیمارخ با ما باشید. 

کاربردهای باندر ژل چیست؟

مهم ترین کاربرد باندر ژل، ایجاد چسبندگی بین مواد ژل با سطح ناخن است. این ماده پیوندی محکم بین مواد کاشت ژل با ناخن ایجاد می کند و مانع از جدا شدن مواد از روی ناخن می شود. عملکرد اصلی باندر ژل، افزایش PH صفحه ناخن و پیوند با کراتین طبیعی ناخن است. به طور کلی قبل از انجام هر گونه کاشت اکریلیک و ژل، باید روی ناخن ها زیر سازی انجام شود تا صدف ناخن برای گذاشتن مواد آماده شود. زیرسازی ناخن یکی از مهم ترین مراحل آن است و با از بین بردن چربی، رطوبت و مواد زائد سطح ناخن، مانع از هواگیری می شود.

نحوه استفاده از باندر ژل ناخن

باندرژل بعد از مانیکور اولیه و بعد از بستر سازی (shine off) و ضد قارچ ،، به طور یکدست و یکنواخت روی صدف طبیعی ناخن زده می شود. بعد از استفاده از این ماده، دست ها باید در داخل دستگاه UV قرار بگیرند تا خشک شوند. نکته قابل توجه در مورد باندر ژل این است که برای از بین بردن چسبندگی آن، نیازی به محلول کلینز نیست. توصیه میشود برای استفاده از باندر ژل مانیکور خشک بدون استفاده از کوتیکول ریمور اجرا شود.

پرایمر اسیدی چیست؟

قبل از این که به تفاوت های بین باندر ژل و پرایمر اسیدی بپردازیم، توضیح مختصری از پرایمر اسیدی می دهیم تا با تفاوت این دو بیشترآشنا شوید. این نوع پرایمر برای کاشت با پودراکریلیک کاربرد دارد و از درصد بالایی اسید متا‌اکریلیک تشکیل شده است. این ماده خیلی قوی است و باید به میزان کمی از آن روی ناخن های طبیعی استفاده شود. عملکرد پرایمر به این گونه است که با نفوذ به ناخن، منافذی روی سطح ناخن ایجاد می کند. به این ترتیب مواد اکریلیک بهتر و بیشتر به سطح ناخن طبیعی می چسبد. توصیه می شود برای زیر سازی کاشت های ژل ناخن از پرایمرهای اسیدی استفاده نکنید؛ چون مواد ژل را از بین می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *