بلاگ

تفاوت لمینت و لاک ژل

بنر مقاله تفاوت لمینت و لاک ژل

همونطور که می‌دونین روش‌های مختلفی برای زیبا کردن ناخن‌ها وجود داره که از جمله اون‌ها می‌تونیم به لمینت و لاک ژل اشاره کنیم. این دو روش هر کدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن و انتخاب اون‌ها به عوامل مختلفی بستگی داره. تو این مقاله به بررسی تفاوت این دو می‌پردازیم و سعی می‌کنیم به شما کمک کنیم که بهترین روش رو برای خودتون انتخاب کنید. در مورد تفاوتهای لمینت و کاشت ناخن‌هم یه توضیحاتی براتون آماده کردیم. این مقاله توسط شرکت سیمارخ پاسارگاد تهیه شده و شما امکان خرید لاک ژل از طریق سایت این شرکت رو دارید.

 

تفاوت لمینت و لاک ژل چیست؟

لاک ژل مثل لاک معمولی نیست چون این لاک با یه دستگاه مخصوص خشک می‌شه اگه اطلاعات بیشتر در مورد خشک کردن لاک ژل نیاز دارید به مقاله «« چگونه لاک ژل را بدون دستگاه خشک کنیم؟ »» راه که قبلا منتشر کردیم مطالعه کنید. و دوام خیلی بیشتری نسبت به لاک معمولی داره. لاک ژل رو می‌تونی هم روی ناخن طبیعی بزنی و هم روی ناخن کاشته شده. لمینت هم یه روش دیگه برای زیباتر کردن ناخن‌هاست که توی این روش، یه لایه ژل روی ناخن طبیعی زده می‌شه. این ژل هم باعث زیبایی ناخن می‌شه و هم مقاومت ناخن رو بیشتر می‌کنه.

…:::: مقاله پیشنهادی : فرق کاور و لاک ژل  ::::…

شاید برای شماهم سوال باشه که تفاوت لمینت و لاک ژل چیه؟ تو این قسمت به مهم‌تریناشون اشاره می‌کنیم که اینا هستن:

  • مواد اولیه

لاک ژل و لمینت هر دو از مواد مصنوعی ساخته می‌شن، اما لاک ژل از مواد شیمیایی و لمینت از مواد پروتئینی ساخته میشه. مواد پروتئینی مثل کراتین و کلاژن باعث میشن که لمینت به ناخن‌ها آسیب کمتری بزنه و استحکام بیشتری بهشون بده.

  • قابلیت فرم‌دهی به ناخن

لاک ژل فقط روی ناخن‌های طبیعی قابل استفاده است و نمی‌تونه فرم ناخن رو تغییر بده. اما لمینت هم روی ناخن‌های طبیعی و هم روی ناخن‌های کاشته شده قابل استفاده است و می‌تونه فرم ناخن رو تغییر بده. به همین دلیل، لمینت گزینه بهتری برای افرادیه که ناخن‌های بد فرمی دارن یا می‌خوان ناخن‌های بلندتری داشته باشن.

  • قابلیت ترمیم

لاک ژل قابلیت ترمیم نداره و باید هر ماه کاملاً ریموو بشه و دوباره انجام بشه. اما لمینت قابلیت ترمیم داره و میشه بعد از چند هفته، فقط بخش‌هایی که آسیب دیده رو ترمیم کرد.

  • پاک کردن

پاک کردن لاک ژل نیاز به فرایند خاصی داره که بهتره به وسیله‌ی ناخن کار حرفه‌ای انجام بشه. ولی برداشتن لمینت راحت‌تره و با آستون قوی انجام میشه.

…:::: مقاله پیشنهادی : بیلدر ژل چیست؟ ::::…

تفاوت کاشت و لمینت ناخن

خیلیا کاشت ناخن و لمینت رو باهم اشتباه می‌گیرن. به همین خاطر تو این قسمت مهم‌ترین تفاوتهاشون رو باهم مرور می‌کنیم:

  • ظاهر ناخن

کاشت ناخن ظاهر ناخن‌ها رو تغییر می‌ده و بلندتر و قوس‌دارتر می‌کنه. لمینت ناخن ظاهر ناخن‌ها رو تغییر نمی‌ده و حالت طبیعی‌شون رو حفظ می‌کنه. کاشت ناخن مثل اینه که یه تیکه ناخن مصنوعی رو روی ناخن اصلیتون میچسبونن. اینجوری بلندتر و قوس‌دارتر میشن. لمینت ناخن هم مثل کاشت ناخنه، با این تفاوت که یه لایه نازک مواد روی ناخن اصلیت می‌کشن و ناخن‌ها حالت طبیعی‌شون رو حفظ می‌کنن.

  • ضخامت

کاشت ناخن ضخامت ناخن‌ها رو زیاد می‌کنه. لمینت ناخن ضخامت ناخن‌ها رو زیاد نمی‌کنه و خیلی سبک‌تره. به همین دلیل کاشت ناخن حس لمس ناخن رو کم می‌کنه و لمینت از این نظر تغییری به وجود نمیاره.

  • سوهان‌کشی

کاشت ناخن نیاز به سوهان‌کشی زیادی داره تا فرم و سایز مورد نظر رو درست کنه. ولی لمینت نیاز به سوهان‌کشی زیادی نداره و فقط برای ایجاد یک لایه یکدست روی ناخن انجام میشه.

  • زمان انجام

زمان انجام کاشت ناخن خیلی بیشتر از لمینته. چون هم مراحلش بیشتره و هم اینه هر مرحله خودش خیلی طولانی‌تر از لمینته. مثلا سوهان کشی توی کاشت ناخن خیلی بیشتر باید انجام بشه.

  • هزینه

موادی که برای کاشت ناخن استفاده میشن بیشتر از مواد مصرفی لمینت هستن. و کاشت، کار پر زحمت‌تری‌هم هست. به همین خاطر هزینه‌ی کاشت معمولا بیشتر از لمینته.

…:::: مقاله پیشنهادی : طرز استفاده از لاک ژل [در منزل] ::::…

لمینت ناخن بهتر است یا ژلیش

حالا که با لاک ژل و لمینت و تفاوتهاشون آشنا شدیم سوال اینجاست که کدوماشون بهتره؟ کدوم آسیب کمتری می‌زنه و دوام بیشتری داره. تو این قسمت مزایا و معایب هر کدوم رو براتون توضیح می‌دیم. پیشنهاد میکنیم مقاله «« فرق ژلیش با کاشت »» را که قبلا منشتر کردیم را مطالعه کنید.

مزایای لمینت ناخن

  • لمینت باعث تقویت و ترمیم ناخن‌ها میشه و خیلی‌ها به همین خاطر ازش استفاده می‌‌کنن.
  • لمینت علاوه بر ترمیم، باعث افزایش استحکام و مقاومت ناخن‌های سالم‌هم میشه.
  • با لمینت میشه ناخن‌های آسیب‌دیده رو پوشوند.
  • در نهایت همه‌ی این موارد باعث میشه ظاهر ناخنتون به خوبی حفظ بشه و زیباییش رو حفظ کنه.

معایب لمینت ناخن

اما در کنار این مزایا معایبی هم داره که بهشون اشاره می‌کنیم:

  • لمینت به خاطر مواد اولیه و مراحل انجامش هزینه‌ی بیشتری نسبت به لاک ژل داره.
  • لمینت هر چند وقت یک بار نیاز به ترمیم داره.

خب حالا بریم سراغ لاک ژل و مزایا و معایبش. 

برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت ژلیش و لمینت ناخن را مطالعه کنید.

مزایای لاک ژل

لاک ژل از این نظرا نسبت به لمینت برتری داره: 

  • لاک ژل ماندگاری بالایی داره و تا حدود یک ماه بدون مشکل روی ناخنتون می‌مونه.
  • لاک ژل ظاهر براق‌تر و چشم‌‌نواز تری داره و بیشتر توی چشم میاد.
  • با لاک ژل میشه طرح‌های مختلف و متنوعی روی ناخن درست کرد. 

معایب لاک ژل

لاک ژل توی این موارد نسبت به لمینت ضعف داره:

  • برای خشک کردن نیاز به دستگاه داره.
  • انجامش نیاز به مهارت و تخصص داره.
  • موقع جدا کردنش ممکنه ناخن شکسته بشه و بهش آسیب برسه. 
…:::: مقاله پیشنهادی :لاک ژل های پرطرفدار  ::::…

جمع‌بندی

تو این مقاله راجع به لمینت ناخن و لاک ژل و کاشت ناخن صحبت کردیم. خب، هر کدوم از این روش‌ها ویژگی‌های خودشون رو دارن و انتخابتون بستگی به فاکتورای مختلف داره.

 

اگه دنبال یه روش می‌گردید که ناخن‌هاتون رو زیبا نگه داره و بهشون آسیب نرسونه، لمینت خوبه. لمینت از مواد پروتئینی استفاده می‌کنه که ناخن‌هاتون رو قوی می‌کنه و از شکستنشون جلوگیری می‌کنه. برای همین توانایی ترمیم ناخن‌هم داره.

اما اگه دنبال یه روش می‌گردید که رنگ ناخن‌هاتون طولانی مدت ماندگاری داشته باشه و طرح‌های مختلفی روشون بسازید، لاک ژل گزینه مناسبیه. با لاک ژل می‌تونید حدود یک ماه ناخن‌هاتون رو درخشان نگه دارید و طرح‌هاو رنگهای متنوع و جذابی روشون داشته باشید. اگه قصد خرید لاک ژل دارید به مقاله «« از کجا لاک ژل بخرم؟ »» را که قبلا منتشر کردیم مطالعه کنید.

در نهایت، انتخاب بهترین روش به سلیقه و نیاز خودتون بستگی داره. اینکه دوام بیشتر براتون مهمه یا ظاهر و زیبایی، تعیین می‌کنه که کدوم روش رو انتخاب کنین.

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه. اگه سوالی دارید، تو بخش نظرات از ما بپرسید.

سیمارخ آماده‌ی پاسخ‌گویی به همه‌ی شما مخاطبان عزیزه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *