بلاگ

چگونه لاک ژل دور ناخن را پاک کنیم؟

بنر مقاله چگونه لاک ژل دور ناخن را پاک کنیم؟

اگه به این صفحه سر زدین مطمئنا عاشق لاک ژل هستید و حتما می‌دونین که با اینکه درخشش و جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای دارن، اما پاک کردنشون بعضی وقتا واقعا دردسره. خب همه می‌تونن به سالن برن تا لاک ژلشون رو پاک کنن، اما این کار ممکنه هزینه‌بر باشه. خوشبختانه، راه‌هایی برای پاک کردن لاک ژل در خانه وجود داره. ما تو این مقاله بهتون نشون می‌دیم که چطور لاک ژل رو با استفاده از چند وسیله‌ی ساده پاک کنین تا ناخن‌هاتون آسیب نبینن. این مقاله توسط شرکت سیمارخ پاسارگاد وارکننده و تامین کننده لوازم کاشت ناخن، تهیه شده و شما میتونید برای خرید لاک ژل از طریق سایت این شرکت اقدام کنید.

چگونه لاک ناخن را از روی پوست اطراف ناخن پاک کنیم؟

برای پاک کردن لاک ژل توی خونه، استون بهترین راه حله. و به جای پیچیدن فویل دور ناخن‌ها بهتره که از نایلون استفاده کنید.

حالا بیاین ببینیم برای پاک کردن لاک ژل باید چی کار کنیم.

اول بهتره وسایل مورد نیاز برای این کار رو آماده کنین. لیست این وسایل رو می‌تونین تو این قسمت ببینید:

  • استون (100٪)
  • وازلین
  • پنبه (یه تکه یا توپی)
  • قیچی
  • نایلون
  • دستمال مرطوب
  • حوله

برای پاک کردن لاک ژل از روی ناخن دست، اگه تنها هستین بهتره به صورت جدا اقدام کنید و وقتی یکی از دستها تموم شد برید سراغ بعدی.

عگس وسایل مورد نیاز برای پاک کردن لاک ژل دور ناخن
…::: مقاله پیشنهادی : چگونه لاک ژل را پاک کنیم؟ :::…

مراحل پاک کردن لاک ژل:

  1. یه لایه نازک وازلین روی پوست اطراف ناخن بمالید. این کار باعث میشه که استون به پوستتون آسیب نزنه.
  2. پنبه رو به اندازه هر ناخن ببرید. استفاده از پنبه‌ای که حدوداً اندازه‌ی ناخنه، جلوی ریختن استون روی پوستت رو می‌گیره. چون اگه استون به پوست برخورد کنه، میمکنه برای بعضیا حساسیت‌زا باشه.
  3. هر تیکه پنبه رو به استون آغشته کنید.
  4. پنبه‌های استونی رو روی ناخن قرار بدین و بعد دور ناخن رو با نایلون بپیچید. دقت کنید که این کار رو خوب و محکم انجام بدین که هوا واردش نشه. ولی نه اونقدر محکم که خون به انگشتاتون نرسه.
  5. نایلون رو به مدت ۱۰ دقیقه روی ناخنها بذارید. وقتی این ۱۰ دقیقه تموم شد، اصولا باید لاک ژل پاک شده باشه یا اینکه بیشترش از بین رفته باشه.
  6. هر چیزی که مونده می‌تونین با دستمال مرطوب و گرم پاک کنین فقط دقت کنین که دستمال به پوستتون برخورد نکنه.
  7. حالا دستها یا پاهارو با صابون ملایم و آب بشورید تا استون کاملاً از روی ناخن‌ها برداشته بشه. صابون کمک می‌کنه که از حساسیت پوست جلوگیری بشه. بعد از شستن دستهارو خشک کنید و دقت کنید که رطوبت روی پوستتون نمونه.
  8. و در نهایت حواستون باشه که به مدت هفت روز، هر روز وازلین رو به آرومی روی کوتیکول‌ها و پوست اطراف ناخن‌ها بمالید تا پوستتون به طور کامل در مقابل آسیبها و حساسیتهای استون محافظت بشه.
  • امروزه توصیه میشه که از نایلون به جای فویل استفاده کنید. چون وقتی نایلون رو دور ناخناتون می‌پیچین، محکم‌تر بسته میشه و استون کمتر از درزش بیرون می‌زنه
…::: مقاله پیشنهادی : چرا لاک ژل حباب میزنه؟ :::…

چگونه لاک بزنیم که اطراف ناخن لاکی نشود

شما می‌تونید از وازلین، روغن کوتیکول، کرم یا محصولات مشابه برای جلوگیری از رسیدن لاک به پوست خودتون استفاده کنید.

همه‌ی این محصولا روغن‌هایی دارن که از چسبیدن لاک به پوست جلوگیری می‌کنن. برای انجام این کار یک لایه وازلین یا روغن رو اطراف ناخن بمالید و مطمئن شید که تمام پوست آغشته شده، مخصوصا قسمت کوتیکول. اگه ناخن‌هاتون کوتاه هستن، می‌تونید وازلین رو روی توک انگشتاتون‌هم بمالید. پیشنهاد میکنیم مقاله «« لاک ژل برای ناخن کوتاه »» را که قبلا منتشر کردیم را مطالعه کنید.

برای محافظت از پوست می‌تونین از چسب‌هم استفاده کنین. برای این کار به اندازه‌ی مورد نیاز از چسب مخصوص ببرید و دور ناخن‌ها بپیچید و سعی کنید نقطه‌ی اتصال ناخن به پوست رو کاملا بپوشونید.

با انجام این کارا میتونین به شکل حرفه‌ای و دقیق لاک ژل بزنید بدون اینکه پوستتون دچار حساسیت یا هر مشکل دیگه‌ای بشه.

…::: مقاله پیشنهادی : طرز استفاده از لاک ژل [در منزل] :::…

اسم چسب دور ناخن برای لاک زدن

به چسب دور ناخن برای لاک زدن پیل آف (Peel Off) گفته میشه. این چسب هم به شکل لاک توی بازار هست و هم به شکل برچسب. مدل برچسب یه نوار نازکه که دور ناخن میچسبونن تا طراحی ناخن رو تمیز نگه داره و اجازه نده لاک روی پوست ریخته بشه. بعد از تموم شدن کار، این نوار رو میتونین بدون اینکه به طراحی ناخنتون آسیب بزنه، بردارین. برچسب پیل آف از لاک پیل آف ارزون‌تره و استفاده ازش هم راحت‌تره.

فقط برای استفاده‌ی درست، باید مطمئن شین که برچسب کاملاً چسبیده و هیچ قسمتی ازش بیرون نیست. چون اگه اینطور نباشه لاک از زیرش بیرون می‌زنه و به پوست دستتون می‌رسه.

…::: مقاله پیشنهادی : رنگ لاک ژل برای پوست سبزه [جدید] :::…

طرز تهیه پیلاف لاک دور ناخن

برای تهیه‌ی پیلاف دور ناخن به چسب چوب و آب نیاز دارید و باید به شکل زیر عمل کنید:

  • مقدار مورد نیاز چسب چوب و آب، به ظرفی که می‌خواید پیلاف رو توش نگه دارید بستگی داره. ولی نسبت این دوتا باید سه چهارم و یک چهارم باشه. یعنی سه چهارم محفظه باید چسب چوب و یک چهارمش آب باشه.
  • مواد رو به خوبی باهم مخلوط کنید تا به شکل یک مایع کاملا یکنواخت در بیاد. ترکیب شدن کامل آب و چسب چوب ممکنه چند دقیقه‌ای طول بکشه، پس این کار رو با حوصله انجام بدید..
  • وقتی که مخلوط آماده شد اون رو توی یک بطری یا محفظه‌ی مناسب ( مثل ظرف لاک) بریزید و درش رو به خوبی ببندید تا محلول تبخیر یا خشک نشه.

دقت کنید که این روش برای تهیه پیلاف، کارایی و عمر محدودتری نسبت به محصولات تجاری داره.

…::: مقاله پیشنهادی : چگونه لاک ژل را بدون دستگاه خشک کنیم؟ [در منزل] :::…

جمع‌بندی

لاک ژل زدن و پاک کردنش ممکنه کار سختی به نظر بیاد. آدم وقتی که خودش می‌خواد این کار رو انجام بده معمولا دچچار اشتباه میشه و پوست دست رنگی میشه. برای همین‌هم خیلیا ترجیح میدن که برای این کار به آرایشگاه برن. احتمالا بهترین کار همین باشه چون آرایشگر و کلا یه نفر دیگه تسلط بهتری روی دست یا پای شما داره و دقیق‌تر میتونه کار کنه.

اما اینجوری نیست که خودتون نتونین این کار رو انجام بدین. یا یه ذره دقت و حوصله به خرج دادن می‌تونین خیلی راحت لاک ژل بزنین و هروقت صلاح دونستین پاکش کنین.

تو این مطلب من براتون روشای مختلف پاک کردن لاک ژل دور ناخن و وسایلی که برای این کار لازم دارین رو توضیح دادم. امیدوارم که براتون مفید بوده باشه. اگه سوالی دارین می‌تونین تو قسمت نظرات مطرح کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *