بلاگ

فرق کاور و لاک ژل

بنر مقاله فرق کاور و لاک ژل

روش های زیادی برای کاشت ناخن وجود داره که کاور، ژل و لمینت مهمترین اونا هستن. تو این مقاله از سیمارخ پاسارگاد قراره مهم ترین فرق کاور و لاک ژل رو براتون توضیح بدیم تا بتونین بهترینش رو انتخاب کنید. پس تا آخر این مطلب با ما باشید تا همه چیز رو در مورد کاور و لاک ژل یاد بگیرید. 

فرق ژلیش و کاور ناخن 

مهم ترین فرق کاور و لاک ژل، نحوه‌ی استفاده از اونا روی ناخن هاس. لاک ژل رو می شه هم روی ناخن های طبیعی و هم روی ناخن های کاشته شده استفاده کرد. اگر از لاک ژل روی ناخن های طبیعی استفاده بشه، بهش ژلیش یا ژل پولیش گفته میشه. در حقیقت کاور ناخن ارتباطی با لاک ژلها نداره و تو روش کاور، روی ناخن از پودر یا ژل استفاده می شه. به طور کلی میشه گفت با وجود تفاوتهایی که بین ژلیش و کاور ناخن وجود داره، هر دوشون مزیت های زیادی دارن. ژلیش و کاور در مقایسه با کاشت، آسیب کمتری به ناخن های شما وارد می کنن. تا حتی بعد از ریموو کردن اونا، ناخن ها قوی تر و بلند تر می شن. 

  • ژلیش ناخن در حقیقت نوعی لاک موقته و شما می تونین تو زمان کوتاهی رنگ اون رو تغییر بدین. ژلیش توی سه مرحله ژل بیس، ژل رنگی و تاپ ژل انجام می شه. در ادامه بیشتر در مورد تفاوت های ژلیش و کاور توضیح می دیم.
  • اصلی ترین فرق کاور و لاک ژل اینه که تو کاور هم از پودر و هم از ژل استفاده میشه. ولی برای انجام ژلیش یا لاک ژل فقط باید از ژل استفاده کرد. 
  • برای کاور ناخن، اول باید از تاپ شاین استفاده کرد و بعد دست ها رو وارد دستگاه UV کرد. تو روش ژلیش نیازی به تاپ شاین نیست.
  • کاور ناخن برای ناخن های ضعیف گزینه بهتری محسوب می شه. 

…:::: مطلب پیشنهادی :فرق ژلیش با کاشت ::::….

مزایای کاور ناخن

مهم ترین مزیت کاور ناخن اینه که در عین حفظ شدن ظرافت ناخن ها، استحکام اونا به خاطر موادی که دارن، زیاد می شه. این تکنیک برای افرادی که به کاشت ناخن علاقه ندارن، بهترین گزینه محسوب می شه. مهم ترین مزایای کاور کردن ناخن شامل موارد زیر می شه.

  • کاور مقاومت ناخن ها رو بالا می بره.
  • ظاهر طبیعی و ظرافت ناخن رو حفظ می کنه. 
  • برای ناخن های ظریف و شکننده مناسب تر از لاک ژل هستش. در حقیقت یکی از فرق های کاور و لاک ژل اینه که کاور برای ناخن های شکننده مناسب تره. 
  • برای افرادی که ناخن هایی با صدف کشیده دارن بهترین انتخابه.
  • به خاطر عدم استفاده از تیپ، خیلی سریع تر از کاشت انجام می شه.
  • کاور ناخن نسبت به کاشت قیمت مقرون به صرفه تری داره. 
  • برداشت یا ریموو کردن کاور، بدون آسیب رسوندن به صدف ناخن به راحتی انجام میشه.

عوارض کاور ناخن

عوارض کاور ناخن مانند بقیه روش های کاشت ناخن توی طولانی مدت ایجاد می شه. پس بهتره به طور مداوم ناخن های خودتون رو کاور نکنین و هر چند وقت یک بار به ناخن هاتون استراحت بدید. در صورت استفاده از مواد نامرغوب ممکنه بعد از یه مدت ناخن ها به خاطر کاور زیاد، دچار قارچ بشن و آسیب جدی ببینن. کاور ناخن روی ناخن های طبیعی انجام میشه و تو این روش امکان بلندتر کردن ناخن ها وجود نداره. به این ترتیب می شه گفت فرق کاور و لاک ژل با کاشت اینه که تو روش کاشت امکان بلندتر کردن ناخن ها وجود داره.

یکی دیگه از معایب کاور ناخن، نرسیدن اکسیژن به ناخن ها هستش و ممکنه ناخن ها تغییر شکل بدن یا کبود بشن. حتی گاهی ممکنه به خاطر استفاده از مواد بی کیفیت، ناخن ها بد فرم ،سبز یا کبود بشن. بهتره بعد از ریمو کردن کاور از محلول های تقویت ناخن یا روش های خونگی برای تقویت ناخن ها استفاده کنید. 

فرق لمینت با کاور ناخن

بعضی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند لمینت و کاور با هم یکی هستن ولی اشتباه می کنن. لمینت یکی از روش های کاشت ناخنه که با استفاده از مونوژل ها انجام میشه در حالی که کاور رو باید با پودر یا ژل انجام داد. حالا که تا حدی با فرق کاور و لاک ژل آشنا شدین، تفاوت های لمینت و کاور رو هم به اختصار براتون توضیح می دیم. 

کاور ناخن علاوه بر خوش فرم کردن ناخن های شما و دادن حالت به ناخن ها، یک لایه محافظتی روی ناخن ها ایجاد می کنه. تو روش لمینت فرم ناخن ها هیچ تغییری نمی کنه و فقط یک لایه روی صدف ناخن قرار می گیره تا استحکام اون رو بیشتر کنه. ماده ای که تو کاور ناخن استفاده میشه ضخامت بیشتری به ناخن ها میده و در نتیجه استحکام بیشتری داره. اگه بخوایم کاور ناخن و لمینت رو از نظر زمان انجام کار مقایسه کنیم، کاور به خاطر سوهان کشی زمان بیشتری می بره.

…:::: مطلب پیشنهادی: تفاوت ژلیش و لمینت ناخن::::….

از تفاوت های دیگه بین کاور و لمینت اینه که تجهیزاتی که برای کاور ناخن استفاده میشه بیشتر از تجهیزات لمینته. چون همون طور که گفته شد حجم کار تو کاور ناخن  به خاطر سوهان کشی خیلی بیشتره. در حقیقت فرق کاور و لاک ژل با لمینت تجهیزات و موادیه که برای ناخن استفاده می شه. علاوه بر این، تو روش کاور ناخن آرایشگر به دقت بیشتری نیازه داره؛ چون کوچک ترین بی دقتی موجب زخم شدن اطراف ناخن می شه. 

…:::: مطلب پیشنهادی : تفاوت لمینت و لاک ژل ::::….

جمع بندی

توی این مطلب فرق کاور و لاک ژل رو به اختصار برای شما عزیزان توضیح دادیم. انتخاب بین لاک ژل یا کاور بستگی به خود شما داره و هر کدوم از این دو روش مزیت های خودشون رو دارن. توی هر دو روش بعد از مدتی ناخن ها به ترمیم نیاز دارن. مدت زمان ترمیم بستگی به نحوه مراقبت شما از ناخن ها و همچنین رشد ناخن ها داره. 

برای آشنایی بیشتر با انواع روش های کاشت ناخن و متریال مورد نیاز آن، می تونین مقالات مرتبط با این موضوع در سیمارخ پاسارگارد رو مطالعه کنین. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *