بلاگ

راهنمای استفاده و نگهداری لاک ژل

بنر مقاله راهنمای استفاده و نگهداری لاک ژل

لاک ژل می‌تونه به شما کمک کنه تا ناخن‌های زیبا و ماندگاری داشته باشین. اما به شرطی که به درستی ازش مراقبت کنید. مثل هرماده‌ی شیمیایی دیگه‌ای باید روش استفاده و نحوه‌ی نگهداری این محصول رو جدی بگیرید. چون اگر به این نکات توجه نکنید هم خود محصول خشک و فاسد میشه و هم ممکنه باعث حساسیت و آسیب به پوست و ناخنتون بشه. تو ادامه‌ی مطلب از شرکت سیمارخ پاسارگاد بهتون میگیم که باید چطور از لاک ژل استفاده کنین. اگه به خرید لاک ژل علاقه دارین و از طرح‌ها و رنگهاش لذت می‌برین بهتره که روش استفاده‌ و نگهداریش رو هم یاد بگیرید تا بتونین تا مدت زیادی ازش استفاده کنین پس تا انتهای این پست همراه ما باشید.

پیشنهاد می کنیم قبل از خوندن این مقاله وبلاگ «« طرز استفاده از لاک ژل »» که قبلا منتشر کردیم رو مطالعه کنید تا اصول اولیه رو یاد بگیرید.

مراحل زدن لاک ژل روی ناخن طبیعی

زدن لاک ژل روی ناخن طبیعی کاریه که بهتره خیلی کامل بلدش باشید تا نتیجه‌ی خوبی بگیرید. چون یه سری جزئیات برای انجامش وجود داره که اگه نادیده بگیریدشون به چیزی که مد نظرتونه نمی‌رسید. پس سعی کنید مراحلی که توی این بخش بهتون معرفی می‌کنیم رو با دقت کامل و صبر و حوصله انجام بدین.

  1. اولین کار اینه که ناخن‌هات رو با یه پد الکلی پاک کنی. این کار باعث میشه هر نوع روغن، آلودگی و مواد غیرمطلوب دیگه‌ از روی ناخن‌ها تمیز بشه. این مرحله خیلی مهمه، چون ناخن‌هات رو تمیز و صاف میکنه و باعث میشه لاک ژل بهتر بچسبه.
  2. یه لایه نازک از بیس کات روی ناخن‌هات بزن. این لایه باعث میشه هم لاک ژل بهتر بچسبه و هم از ایجاد لکه‌های زرد روی ناخن جلوگیری می‌کنه. بعدش باید بیس کات رو زیر لامپ UV یا LED خشک کنی.
  3. حالا لاک ژل رو به صورت یکنواخت روی ناخن‌هات بزن. برای این کار از قلم مخصوص طراحی استفاده کن و دقت کن که لاک رو به خوبی روی تمام ناخن‌هات بکشی. توصیه میشه از لایه‌های نازک استفاده کنی و هر لایه رو زیر لامپ UV یا LED خشک کنی. ممکنه برای رسیدن به رنگ و پوشش مطلوب، نیاز به چند لایه لاک ژل باشه. قبل از اعمال لایه بعدی، هر لایه رو به طور کامل خشک کن.
  4. توی این مرحله اگه طراحی خاصی مدنظرته باید روی لاک ژل اعمال کنی و خشکش کنی.
  5. آخرین مرحله خشک کردن نهایی با دستگاه مخصوصه. دقت کنید که زمان خشک شدن لاک ژل به ضخامت لاک و نوع نوری که استفاده می‌کنین بستگی داره. معمولاً زمان خشک شدن هر لایه تحت لامپ UV حدود 2 دقیقه و تحت لامپ LED حدود 30 ثانیه است.

اگه تو تمام مراحل با صبر و حوصله عمل کنید و زمان کافی‌رو به خشک شدن لایه‌های مختلف اختصاص بدین مشکلی نخواهید داشت.

…::: پیشنهاد سیمارخ: تفاوت لمینت و لاک ژل :::…

راهنمای نگهداری از لاک ژل

برای نگهداری درست از لاک ژل، به این نکات توجه کنید:

  • دستکش بپوش

    اگه ناخن‌کار هستی و روی ناخن بقیه کار می‌کنی وقتی داری لاک ژل استفاده می‌کنی، حتما دستکش بپوش. اینجوری جلوی خرابی و لکه‌دار شدن لاک ژل رو می‌گیری.

  • ناخن رو مرطوب نگه دارید و نذارید خیلی خشک بشه

    چون هرچقدر که خشک‌تر بشه احتمال شکستگیش‌هم بیشتر میشه.

  • از تماس با مواد شیمیایی قوی دوری کن

    تماس با مواد شیمیایی قوی مثل مواد تمیزکننده، الکل و اسیدهای مختلف می‌تونه لاک ژلت رو خراب کنه. پس اگه به این مواد دست زدی، خیلی سریع ناخن‌هات رو پاک کن.

  • لاک ژل رو هر چند هفته تعویض کن

    لاک ژل ممکنه با گذر زمان و به دلیل رشد ناخن‌ها و ضربه‌های روزمره خراب بشه. بنابراین، بهتره با توجه به برند و کیفیتش، بعد از یه مدت لاک ژلت رو تعویض کنی تا ناخن‌هات به خوبی تنفس کنن و از آسیب احتمالی جلوگیری بشه.

  • از کرم مخصوص استفاده کن

    برای نگهداری رطوبت ناخن‌هات و جلوگیری از خشک شدن و شکستن، میتونی از کرم مخصوص استفاده کنی. این کرم‌ها ناخن‌هارو سالم نگه میدارن.

  • ناخن‌هات رو به عنوان ابزار استفاده نکن

    یکی از مهم‌ترین توصیه‌هایی که می‌تونم بهت بکنم اینه که ناخن‌هات رو برای باز کردن قوطی‌ها، گرفتن اشیا و ... استفاده نکن. این کار میتونه لاک ژل و ناخن‌هات رو بشکنه و بهشون آسیب بزنه.

  • زیاد با آب تماس نداشته باش

    اگه زیاد با آب تماس داشته باشی، ممکنه لاک ژل به مرور زمان لکه‌دار بشه و از ناخن جدا بشه. پس اگه با آب تماس داشتی، ناخن‌ها رو زود خشک کن و یا کلا از دستکش ضدآب استفاده کن.

با رعایت این موارد، می تونی بدون مشکل از لاک ژل استفاده کنی و از آسییب به ناخنت جلوگیری کنی.

…::: مقاله پیشنهادی : چگونه لاک ژل را بدون دستگاه خشک کنیم :::…

علائم خراب شدن لاک ژل

اما چطور تشخیص بدیم که لاک ژلمون بعد از یه مدت خراب شده یا نه. تو این قسمت علائم مختلفی که نشون میده لاک ژل دیگه قابل استفاده نیست رو توضیح میدم.

  • ترک خوردگی

 اگه روی سطح لاک ژل ترک ببینی، این نشون می‌ده که لاک ژل خراب شده و نیاز به تعویض داره. ترک خوردگی ممکنه به دلیل ضربه، فشار یا حتی رشد ناخن‌ها اتفاق بیوفته.

  • جدا شدن

اگه لاک ژل از ناخنت جدا شده و لایه‌هایی ازش برداشته شده باشه، این نشون می‌ده که لاک ژل خراب شده و باید تعویضش کنی. جدا شدن ممکنه به دلیل عدم آماده‌سازی صحیح سطح ناخن، استفاده از محصولات ناخن ناسازگار یا حتی فشار و ضربه‌های روزمره باشه.

…:::: مطلب پیشنهادی : چرا لاک ژل کنده میشه ::::….
  • لکه‌دار شدن

 اگه روی لاک ژل لکه‌های غیرمنظم یا رنگ‌های تغییر کرده می‌بینی، نشون می‌ده که لاک ژل خراب شده و باید جایگزینش کنی. لکه‌دار شدن ممکنه به دلیل تماس طولانی با آب، استفاده از محصولات شیمیایی ناسازگار یا تغییرات در محیط و شرایط نگهداری باشه.

  • خشک شدن

 اگه لاک ژل خشک شده  باشه، این هم نشون می‌ده که خراب شده و باید تعویضش کنی. خشک شدن ممکنه به دلیل استفاده از لاک ژل منقضی شده، عدم استفاده از لایه‌های پایه و روکش مناسب یا حتی عدم تماس صحیح با لامپ UV باشه.

  • تغییر شکل

 اگه لاک ژل شروع به تغییر شکل کرده و ناهمواری‌ها و ضخامت‌های غیرمعمولی روی سطحش دیدی، این هم نشون می‌ده که لاک ژل خراب شده و باید جایگزینش کنی. تغییر شکل ممکنه به دلیل عدم استفاده از محصولات ناخن مناسب، استفاده نادرست از لامپ UV یا تماس با مواد شیمیایی قوی باشه.

  • لکه‌های سفید

اگه روی لاک ژل لکه‌های سفید یا خاکستری مشاهده کردی، این ممکنه نشانه‌ی ورود آب به زیر لاک ژل باشه. این موضوع می‌تونه به علت عدم استفاده از لایه‌های پایه و روکش مناسب اتفاق بیفته.

  • تغییر رنگ

 اگه رنگ لاک ژلت تغییر کرده و به طور ناموزون روی ناخنت قرار گرفته، ممکنه به دلیل استفاده از محصولات ناخن ناسازگار یا تماس با مواد شیمیایی قوی باشه. در این صورت، بهتره لاک ژل رو تعویض کنی.

  • لکه‌های هوا

 اگه روی لاک ژل، لکه‌های هوا یا حباب‌ مشاهده کردی، احتمالا لاک ژل رو آروم و با حوصله روی ناخن نمالیدین یا اینکه درست خشکش نکردین. و احتمالا بهترین کار اینه که لاک رو عوض کنین.

  • خوردگی

 اگه روی لاک ژلت لکه‌های خوردگی یا خراش‌ مشاهده کردی، این ممکنه به دلیل ضربه یا فشار قوی باشه. اگه این اتفاق افتاد قبل از اینکه خراش یا خردگی بیشتر بشه لاک ژل رو عوض کن.

…::: مقاله پیشنهادی : چرا لاک ژل حباب میزنه :::…

جمع‌بندی

لاک ژل می‌تونه یه راه عالی برای داشتن ناخن‌های زیبا و ماندگار باشه. اما برای اینکه از این محصول به بهترین شکل استفاده کنید و از آسیب به ناخن‌هاتون جلوگیری کنید، باید نکات گفته شده توی این مطلب رو رعایت کنید.  اگه سوال یا مشکلی توی این زمینه دارید تو قسمت نظرات با ما مطرح کنید. و اگر دنبال محصولات با کیفیت می‌گردین محصولات سیمارخ رو نگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *